Nuevo Lanzamiento: Cosmetics - Cosmetic Surgery EP

Nuevo Lanzamiento: Cosmetics - Cosmetic Surgery EP

Cosmetics - Cosmetic Surgery EP

Tracklisting:

1. Area City On Fire
2. K33P K33P
3. What’s Your Damage
4. What Up Yo!
Bonus Free Track:
I’m Gettin Hi

When UFO! (Ed Garro) landed in San Jose, Costa Rica in the winter of 2008, little did he know
he would soon meet one of the most inspiring collaborators of his musical career. Son1ka
(Federico Gomez), son of university professors and a percussion prodigy since the age of 7, is a
huge fan of drum & bass culture and had been exploring the sounds of liquid drum & bass,
house and electro. Son1ka and friend DJ NME - who made the introduction - had collected
almost every one of UFO!’s drum & bass records over the years, so it was an auspicious
meeting.

Born out of a basic need for a space to rock some serious low-end frequencies, Son1ka offered
up his studio for the two to make music together. The results are a sonic dance between Ed’s
raw energy and breakneck velocity combined with Federico’s grounded energy and graceful
intelligence.

“Our balance is that I come up with 50 ideas a minute, but don’t have the patience to ground
one of them. He’s a real nerve in the studio, he grounds it, presses record, I play, he adds to it,
and moves it around. There is no second guessing,” says Ed, who described their sessions very
much fueled by well-made Costa Rican coffee, bread and butter.

Now both based in NYC, Son1ka and UFO! as Cosmetics are bringing the Costa Rican heat to
a dancefloor near you.

Reviews:

Se puede comprar en:

Links:

Voy a tratar de traducir lo mejor que pueda...

"Cuando UFO! (Ed Garro) aterrizó en San José, Costa Rica en el invierno del 2008 no sabía que estaba a punto de conocer uno de los más inspiradores colaboradores de su carrera musical. Son1ka (Federico Gómez), hijo de profesores universitarios y prodigio de la percusión desde la edad de 7 años, es un gran fanático de la cultura drum'n'bass y se encontraba explorando con sonidos de liquid drum'n'bass, house y electro. Son1ka y DJ NME habían coleccionado cada uno de los discos de UFO! de drum'n'bass a través de los años. Así que, cuando NME los presentó era un encuentro prometedor.

Naciendo de una necesidad básica de 'rockear' frecuencias ultra bajas, Son1ka ofreció su estudio para que pudieran hacer música juntos. Los resultados son una mezcla bailable sónica entre la cruda energía y velocidad exorbitante de Ed con la inteligencia y energía enfocadas de Federico.

'Nuestro balance está en que yo tengo 50 ideas por minuto pero no tengo la paciencia de ejecutar ninguna de ellas. Él es un ancla en el estudio, lo plasma, presiona grabar, yo toco, él agrega y así se mueve. No hay segundas opiniones.' declara Ed, quien describe sus sesiones como completamente alimentadas por café costarricense bien hecho, pan y mantequilla.

Ahora, ambos en Nueva York, Son1ka y UFO! como Cosmetics traen el calor costarricense a una pista de baile cerca de vos."

husot39
zeroanima
Gabrieley
Pilon
Brissella
agressor vocals
El Siv
Anuk
elopio
7cueros
Cristian trb5p
AQA
kabek
NAN
Jünahlot
Sally Cinnamon
Krustyrm
escafandra
Mikey
Jack Napier
nillotrejos
Jonas
- Psycho Killer -
Andrey
PEPE
dAgU
basico
Patmos
ovindas
Chinpandolfo
theroad
Venice.Queen
deadwing
Venice.Queen
zuzurro
almorsol
Zepol
droog
Gucumatz
Shush
Brissella
Chucheca
Diego RO
Jxrge
ABATAR
mojazu
harkhangel
JoeMoss
Incubus
Aqua Bass
En este momento hay 50 usuarios y 22 visitantes en línea.

nuevos usuarios

draco101
menelik
progressive metal
dan
El Siv
Agnatius
carl0s
Sid
Mangiacaprini
CyNN™
TheSpiritCF
PmS_024
MJ-AM
a4ther
Jrock Season
axndrian
joaho
Cholitica
doodle
soriano_1990
Felipe Sáenz
sumaire
Roseta Dingbats
Erick Adelso
Bighulu
mcgyver
NitaNi
lilito
cyrmanj
Manwhore

RSS |

copyright © 2008 89decibeles.com. derechos reservados. | desarrollo por texoasesores dfl. diseño por isbolí.